Zorgbreed-nieuwsbrief

Lees de nieuwsbrief met alle info voor Zorgbedrijf-medewerkers. Elke week nieuwtjes en tips!

Een Love Tomorrow-ticket voor sollicitanten: vertel 't verder!

Net voor de start van Tomorrowland in Boom vindt daar op 27 juli de Love Tomorrow-conferentie plaats. Een inspirerend event met bekende sprekers, workshops, dj's ... en nog veel meer. Wie zich voor 21 juli kandidaat stelt voor een van deze vacatures, kan een uitnodiging krijgen voor een gesprek ... óp Love Tomorrow:

Deel deze link met vrienden of familie

Ken jij iemand die op zoek is naar een boeiende job? Vertel over de Love Tomorrow-actie, die loopt tot 21 juli.

  • Solliciteren voor deze vacatures maken we trouwens supermakkelijk: contactgegevens en een snel antwoord op drie vragen invullen, dat is alles. Geen sollicitatiebrief of cv nodig. Via deze link maakt een kandidaat dan ook meteen kans op een uitnodiging voor Love Tomorrow.
  • We maken ook graag kennis met net afgestudeerden die nog niet goed weten wat ze willen doen, maar de zorgsector wel interessant vinden. Daarvoor is er de vacature 'young graduate': we zoeken samen met elke starter naar mogelijke jobs en groeitrajecten binnen het Zorgbedrijf.
  • Wist je dat je een premie van min. 100 euro bruto kan krijgen, als jij een nieuwe collega vindt? Vul dan als Zorgbedrijfwerknemer dit formulier in het e-loket in, voor de sollicitatieprocedure start. Wordt die persoon aangeworven, dan krijg jij een extraatje. En nog eens hetzelfde bedrag als die na een jaar nog in dienst is en een positieve evaluatie krijgt.

Directieteam verwelkomt nieuwe collega's

Beste collega,

De afgelopen weken passeerden heel wat sterke kandidaten de revue voor 3 directiefuncties.  De kandidaten die het schopten tot de selectiegesprekken waren allen geslaagd, maar moesten zich zien te onderscheiden van de andere weerhouden kandidaten voor hun gekozen functie.  De selectiecommissie zag heel wat kwaliteit en de kandidaten maakten de keuze niet eenvoudig.  Uiteindelijk werden drie kandidaten voorgedragen aan het HRM-comité dat hun aanstelling bevestigde.  Deze drie kandidaten tekenden ondertussen ook een overeenkomst met het Zorgbedrijf. 

Zorgbedrijf Antwerpen is dan ook verheugd hen voor te kunnen stellen. 

Stijn Vanholle vervoegt Zorgbedrijf Antwerpen op 9 oktober als Medisch Directeur.  Hij zal dan de rol overnemen van Elly Daneels die vorige week met pensioen ging en de groepspraktijk verder vormgeven.  Wij danken Elly voor het zetten van de eerste stappen met de groepspraktijk.  Stijn wil verder bouwen op de basis die er is.  Hij zal de komende jaren vanuit cijfers en trends op zoek gaan naar antwoorden op de noden van al onze klantengroepen.  Daarbij schenkt hij graag veel aandacht aan principes, feiten en expertise als werkbasis.  Hij is iemand die erg veel kennis heeft van de paramedische sector.  Hij heeft ervaring als operationeel verantwoordelijke en strategische ervaring als directeur Kennis en Beleid bij Domus Medica vzw en nu al meerdere jaren als CEO van Domus Medica vzw.  Stijn heeft een heldere en sterke visie op het uitbouwen van onze paramedische dienstverlening, in nauwe samenwerking met Wonen & Leven.  Hij wil samen met zijn ploeg werken aan een verdere professionalisering.  Een degelijke wetenschappelijke basis en een multidisciplinaire aanpak zijn voor hem de juiste basis van een gedegen dienstverlening waar het Zorgbedrijf en de medewerkers van de groepspraktijk trots zullen zijn.  Stijn kijkt zelf uit naar de kennismaking met iedereen en wil graag, in een respectvolle en positieve sfeer, beginnen bouwen aan een nog sterker medisch beleid voor de groepspraktijk met meer specialisatie en goede relaties met de apotheek, artsen, ziekenhuizen, scholen en uiteraard alle interne collega’s. 

David Pietquin werkt vandaag als manager Facilities en kan terugblikken op een goed gevulde en gevarieerde loopbaan.  Hij begon ooit als verpleger op een spoedafdeling van ZNA en groeide door tot hoofdverpleegkundige. Daarna werd hij achtereenvolgend manager extramurale diensten bij Zorgbedrijf Antwerpen, buurtzorgmanager in Hoboken en Merksem en nu manager Horeca & Facilities.  David wordt de nieuwe Regiodirecteur.  Hij is doortastend, overtuigend en toont veel visie zowel op korte, middellange als lange termijn.  Hij kan terugvallen op een zeer diverse loopbaan binnen het Zorgbedrijf en deze kennis zal van pas komen in zijn nieuwe rol.  Hij verliest in zijn scherpe bedrijfsmatige analyses ook nooit de klant uit het oog en biedt medewerkers kansen en autonomie, zonder daarbij het overzicht te verliezen.  Hij beschikt over een praktische en realistische perceptie en veel gezond verstand, maar valt ook terug op duidelijke kennis van klant en markt en het nodige onderzoeksmateriaal.  David is een generalist die ervan houdt om veel kennis samen te brengen.  Hij wil een verschil maken voor klanten en medewerkers en is erg gericht op een goede buurtwerking.  Zijn innovatieve kracht en mensgerichtheid zijn duidelijke troeven.  Hij heeft een heldere kijk op zijn rol als directielid en kijkt ook al uit naar zijn nieuwe rol.  Uiteraard zoeken we nu een opvolger voor David als manager Horeca & Facilities, maar David treedt na zijn vakantie wel al toe tot de directie, ook al zal hij tussentijds gewoon zijn rol van vandaag blijven opnemen om geen leemte na te laten.     

Eric van Dalsum tenslotte zal op 21 augustus Zorgbedrijf Antwerpen vervoegen als Directeur Horeca & Facilities.  Hij kan terugblikken op een rijkgevulde loopbaan die hem van Nederland deed uitzwermen naar o.a. Bahrein, Egypte, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en China.  Hij deed enorm veel ervaring op in het hotelwezen en was zo o.m. General Manager van het Crowne Plaza hotel in Brussel en het Radisson SAS in Antwerpen.  Meer recent vond hij zijn echte roeping in de zorgsector en werkte hij voor Armonea zowel als Kwaliteitsmanager als daarna als Manager Hospitality.   Eric kan bouwen op een ruime ervaring die ervoor zorgt dat hij nieuwe opdrachten met de nodige rust kan opnemen en kan rekenen op goed uitgebouwde reflexen om activiteiten in goede banen te leiden. Hij is niet snel van zijn stuk gebracht en hanteert een ‘no-nonsense’ stijl. Hij maakt zaken niet moeilijker dan nodig en treedt anderen met optimisme en pragmatiek tegemoet.  Hij wil graag nog een aantal jaren zijn kennis en ervaring ten dienste stellen van Zorgbedrijf Antwerpen en meebouwen aan de fundamenten van een vernieuwde aanpak naar horeca toe, zonder daarbij de andere facilitaire opdrachten uit het oog te verliezen.  Hij wil nadien ook meekijken hoe hij een goede structuur neerzet om zo te zorgen voor een perfecte successieplanning.  Eric kijkt erg uit naar zijn eerste werkdag.

De directie verwelkomt deze drie nieuwe leden en kijkt uit naar de samenwerking met hen.  De externe nieuwkomers zullen een uitgebreid inlooptraject krijgen om kennis te maken met onze organisatie en hun medewerkers.  Voor David zal een aangepast programma voorzien worden, daar hij de organisatie natuurlijk al beter kent.  De nieuwe verdeling van de regio’s zullen de andere directieleden samen met David tijdens de zomer opmaken.  We kunnen tegen het najaar dan ook meegeven wie stilaan de rol van Frank Van den Broeck als directeur Jeugdzorg zal overnemen.  Frank heeft zich sterk geëngageerd om zijn kennis,  in het laatste jaar dat hij actief is vóór zijn pensionering, over te dragen aan zijn opvolger.  De directie zal met de nieuwkomers ook bekijken hoe binnen het directieteam taken en verantwoordelijkheden het best verdeeld zijn én worden om aan iedereen een behapbaar pakket toe te bedelen. 

Tot slot wil ik jullie nog meegeven dat ook de selecties voor financieel directeur nog moeten plaatsvinden. Gelet op de vakantieperiode is dit niet zo evident maar we hopen jullie daarover nog vóór september te kunnen terugkoppelen.

Meer nieuws volgt dus hopelijk snel.

Johan De Muynck

 

'Juniper' in de bioscoop: mail voor gratis cinematickets

Een grootmoeder - een vroegere oorlogsfotografe - en haar kleinzoon, die noodgedwongen elkaars levens en perspectieven ontdekken: dat verhaalt vertelt 'Juniper', een nieuwe bioscoopfilm. In het hoofdkantoor in de Ballaarstraat liggen 10 duotickets klaar, voor een avondje uit voor onze medewerkers. Stuur voor maandag 10 juli 12 uur een mail naar communicatie@zorgbedrijf.be met onderwerp ‘tickets film Juniper’. Geef in de mail je thuisadres. De 10 eerste correcte mails krijgen een duoticket voor 'Juniper' in de cinema. De winnaars ontvangen de tickets thuis via de post.

UPDATE: De 10 duotickets zijn de deur uit. De gelukkigen zijn geïnformeerd. Je kan je dus helaas niet meer kandidaat stellen. 

 

Stuur een mail naar communicatie@zorgbedrijf.be

Jouw gratis standje op de rommelmarkt in Berchem

Op zondag 30 juli vindt in de voortuin van woonzorgcentra Sint Anna en Ruytenburg in Berchem (Pulhof) een rommelmarkt plaats. Iedereen kan inschrijven voor een standje met een tafel voor 20 juli. Hoe? Stuur een mail naar wzcruytenburg@zorgbedrijf.be voor je reservatie. Voor personeelsleden van het Zorgbedrijf is dat gratis, voor andere verkopers kost dat 5 euro per standplaats / tafel.

Schrijf je in voor een standje op deze rommelmarkt

LOCATIE IN DE KIJKER

Sinksenfoor-lekkers in Rozenboom

Mirko, buurtzorgcoördinator van dienstencentrum Rozenboom in Deurne: "Onze vrijwilliger John bakt altijd de frietjes op woensdag. Onlangs zei hij opeens: 'Verzamel alle bestellingen, ik ga ze halen op de Sinksenfoor.' Smoutebollen, churros, lacquemants ... Alle klanten gaven meteen door wat ze graag wilden smullen, en John vertrok. De Sinksenfoor lag immers op wandelafstand. Iedereen heeft genoten, dankzij deze spontane ingeving van John."

 

Volg de Facebookpagina van dienstencentrum Rozenboom

Nog geen lid van de Facebookgroep voor alle collega's?

Nieuw! Volg en deel ook onze posts op Instagram

10% korting bij Standaard Boekhandel

Nog graag wat boeken of een spelletje in je reiskoffer? Bij Standaard Boekhandel en Club kan je kiezen uit een uitgebreid assortiment boeken, e-books, puzzels, gezelschapsspellen en papierwaren. Dankzij Corporate Benefits krijg je 10% korting in de winkels en webshops.

Bekijk deze voordelige aanbieding

Hoe kan je van dit voordeel profiteren? 

  1. Meld je aan op het medewerkersplatform.

  2. Klik dan in het lijstje onderaan op 'Mijn Voordelen'.

  3. Zo kom je op het platform van Benefits at Work / Corporate Benefits. Tik onderaan rechts in het pop-up-scherm op 'accepteren'.

  4. Tik in de zoekbalk 'Standaard Boekhandel'. Zo vind je de pagina met dit voordeel

  5. Genereer jouw voucher via de knop 'Naar mijn korting'.

IN DE SCHAKEL

Solden in de winkel en online!

Graag meer advies?
 

  • Bel gerust het Schakel-team op 03 431 32 33
  • Kom langs in onze winkel op de Bredabaan 386 in Merksem 
  • Bekijk en/of bestel online in onze webwinkel