Meld daarom
- verbale agressie: schelden, intimidatie, dreigen, roddelen ...
- non-verbale agressie: gebaren, geluidjes maken ...
- fysieke agressie: ten aanzien van een medewerker of materiaal
- grensoverschrijdend gedrag: pesten, ongepaste opmerkingen, zogenaamde mopjes, ongewenste aanrakingen ...
- agressie uitgaand van een bewoner, een klant, een familielid, een leverancier, een collega, een leidinggevende ...
"Jij mag aangeven wat voor jou agressie en grensoverschrijdend is. Ieders grens en aanvoelen kan ergens anders liggen", verduidelijkt Patricia. " Bij het invullen van de melding beantwoord je enkele vragen om ons een volledig beeld te geven van wat er is gebeurd. De meldingen komen alleen bij Stacey Van den Abbeele en mij terecht. Niemand anders kan de meldingen raadplegen."
Nadat de welzijnsdienst de melding heeft gelezen,
- wordt er een mail naar de leidinggevende gestuurd om te laten weten dat er een agressiemelding is gebeurd (tenzij je aangeeft dat je dat niet wenst).
- kan je een nazorggesprek met iemand van de welzijnsdienst krijgen, als je dat wenst. Dan nemen Stacey of Patricia zo snel mogelijk contact met je op, eventueel via je privénummer.
- krijg je een mail met daarin enkele handvatten over omgaan met agressie, met de contactgegevens van Stacey en Patricia.
Goed om weten: ook een leidinggevende of een collega mag de melding maken voor een medewerker. Zo kunnen er dus ook meldingen gemaakt worden als het slachtoffer een jobstudent of interimkracht is.
"De meldingen worden ook gebruikt om gepaste maatregelen te treffen op een locatie, zeker als er meerdere agressie-incidenten zijn geweest door dezelfde agressor", vult Patricia aan. "In een gesprek met een agressor kan bijvoorbeeld meegenomen worden dat er verschillende meldingen zijn geweest. Maar als dat gebeurt, zullen de namen van de melders nooit genoemd worden. Je anonimiteit is gegarandeerd."
Meer info rond de app en onze visie op aanpak van agressie vind je op het intranet.