Zorgbreed-nieuwsbrief

Lees de nieuwsbrief met alle info voor Zorgbedrijf-medewerkers. Elke week nieuwtjes en tips!

Overweeg je een fiets te leasen? Kom fietsen testen!

Wil je fietsen uitproberen?

Wie interesse heeft om een fiets te leasen, is van harte welkom op een 'fiets-test-event'. Daar krijg je antwoord op al je vragen én kan je fietsen uitproberen: standaardfietsen, elektrische fietsen, speed pedelecs, bakfietsen, plooifietsen, koersfietsen, ligfietsen en tandems. Schrijf je in via dit formulier en kom langs! Waar en wanneer? 

  • vrijdag 11 oktober - woonzorgcentrum Vesalius in Brasschaat 
  • maandag 14 oktober - woonzorgcentrum Sint Anna in Berchem
  • vrijdag 25 oktober - hoofdkantoor Zorgbedrijf Antwerpen, Ballaarstraat 35 in 2018 Antwerpen

Telkens in de namiddag tussen 12.30 en 16.30 uur. 

Prik je griepprik in je agenda

Medewerkers die dat wensen, krijgen van het Zorgbedrijf een gratis prik tegen de wintergriep. Dankzij een griepprik bescherm je jezelf en de kwetsbare mensen waarmee je in contact komt, voor wie de griep echt gevaarlijk is. Schrijf je in voor een griepprik voor 11 oktober en kies een locatie en uur (tussen 28/10 en 17/12). Hier schrijf je je in voor een GRIEPPRIK vanaf maandag 16 september.

Zoals we vorige week lieten weten, kan je ook inschrijven voor een gratis covid-prik (tegen corona) tot vandaag, vrijdag 13 september. Hier schrijf je in voor een COVID-PRIK. 

Heb je hierover vragen? Stel die gerust aan je (buurtzorg)manager of aan het medewerkerscontactcentrum.

Schrijf je in voor de gratis griepprik

Een opleiding volgen?

Alle info op één plek

Opgelet: oplichter in onze assistentiewoningen

Onderstaand beeld is te zien op de schermen in de dienstencentra. Bewoners van assistentiewoningen krijgen ook een brief hierrond in de bus. We kregen immers berichten dat een persoon zich voordoet als medewerker van Zorgbedrijf Antwerpen en aanbelt bij bewoners, vaak na de kantooruren of in het weekend. Met de smoes dat hij een technische klus komt doen, wil hij binnenkomen en iets stelen. 

We adviseren bewoners om niemand binnen te laten als ze geen technische interventie hebben gevraagd. Wel bellen ze dan best de politie en verwittigen ze zo snel mogelijk het onthaal van het dienstencentrum (of de klantendienst als dat gesloten is). Ontvang je zo'n melding van bewoners, stuur die dan meteen door naar peter.vangysel@zorgbedrijf.be met naam en adres van de bewoner en indien mogelijk een kopie van het verhoorblad en/of nummer van het proces-verbaal. Zo kan Peter dit gericht aan de juiste inspecteur bij de politie bezorgen.

Goed om weten: externe partner Veolia komt soms in onze gebouwen voor onderhoudswerken. Een 'echte' medewerker daarvan kan zich altijd identificeren als Veolia-medewerker. Vraag gerust naar een badge als je twijfelt.

Zit je in een digitale knoop? Je digicoach helpt.

Digicoaches helpen collega's met hun digitale vaardigheden. Ze zijn geen IT-experts, maar zijn wel heel goed met technologie en digitale tools én kunnen iets goed uitleggen. Kortom, onze vijf digicoaches zorgen ervoor dat je niet verloren loopt in de digitale wereld. Andrea, Caroline, Jesse, Pearl en Sofie helpen je om vlot digitaal te werken met je smartphone, laptop, computer of tablet. Ga langs bij je digicoach in de buurt, en die toont je

  • hoe je werkt in een nieuw programma
  • hoe je instellingen aanpast
  • hoe je je aanmeldt
  • hoe je e-mails stuurt of teksten maakt of deelt.
  • hoe je sneller met een toestel kan werken

Elke vraag is welkom. De digicoach zorgt ervoor dat je verder kan.

Vind je digicoach

Hulp nodig bij een digitaal probleem? Stuur een digitale melding via dit formulier of bel de ICT-dienst tussen 7u en 17u op 03 431 37 37. Met een dringende vraag word je meteen geholpen. Kan een digicoach je persoonlijk verderhelpen? Dan maakt die een afspraak met jou, wanneer die in de buurt is. Ook je buurtzorgmanager weet wanneer de digicoach langskomt, vraag gerust wanneer.

Bekijk alle vacatures

Vind een nieuwe collega

Zet in je agenda: Winterfeest op 10 januari!

Personeelsfeest met iédereen!

Op 10 januari 2025 vieren we allen samen Nieuwjaar met een personeelsfeest in zaal Trix op de Noordersingel. Een nieuwe editie, een nieuwe locatie ... een nieuwe formule: het Winterfeest van het Zorgbedrijf! Want we willen zoveel mogelijk medewerkers en teams een fijne avond samen laten beleven, Let’s Connect, daar gaan we in 2025 onder medewerkers voor. Dus mensen kunnen elkaar tijdens dit feest écht ontmoeten en verbinding maken. 

 

 

 

 

 

Het feest start die avond al om 19 uur. Eerst trakteren we jullie op drankjes en snacks, tijdens gezellige babbels met collega's. Later op de avond treedt een special guest voor jullie op: een topartiest, wiens grootste hit al meer dan 7 miljoen streams heeft op Spotify. Nadien zorgt onder andere dj 4T4 voor een volle dansvloer, tot na middernacht. 

Geen lokale nieuwjaarsfeestjes voor medewerkers rond het eindejaar, maar wel samen naar dit spetterende feest mét een exclusieve show. Reserveer alvast vrijdagavond 10 januari voor ons Winterfeest (en houd de inschrijvingen in latere Zorgbreeds in het oog!)

Welk team wordt getrakteerd op ijsjes?

Enkele weken geleden organiseerde het Leercenter een wedstrijd: teams waarbij iedereen de verplichte MobieTrain-opleidingen had afgerond, maakten kans op een lekker ijsje. Wel, de winnaars zijn bekend!

Een nieuwe telefooncentrale voor de klantendienst

Sinds dinsdag werkt de klantendienst met een nieuwe telefooncentrale. Want het Zorgbedrijf evolueert, technologie evolueert dus evolueert de klantendienst mee. Wist je dat de klantendienst (klantenbegeleiders, KCC plus en de zorgcentrale samen) jaarlijks meer dan 360.000 oproepen en mails binnenkrijgen? Dat vraagt om een efficiënt en performant callcenter. Het team van 35 collega's heeft al verschillende opleidings- en oefenmomenten gehad, en gaat er nu mee aan de slag. 

     

     

    Wat zijn de voordelen van dit nieuwe systeem?

    • Bellers horen sneller de stem van de medewerker (terwijl er vroeger vertraging opzat).
    • De klantendienst kan nu samen met IT zelf aanpassingen doen aan het systeem, terwijl daar vroeger een externe partner voor nodig was. Dat maakt het gebruik van deze centrale veel flexibeler.
    • De telefooncentrale is gekoppeld aan het CRM. Als iemand belt, ziet de klantendienst wanneer die eerder belde of mailde, welke diensten die afneemt, waar die woont ... Een 360°-beeld rond een klant!
    • Dankzij artificiële intelligentie krijgt de toon van een gesprek een beoordeling: positief, negatief of neutraal. Die feedback helpt klantendienstmedewerkers om bijvoorbeeld andere woorden of intonatie te gebruiken.

    LOCATIE IN DE KIJKER

    Hagelcross langs Hof De Beuken

    Op zaterdag 7 september passeerde de 'gebouwenloop' Hagelcross door woonzorgcentrum Hof De Beuken en dienstencentrum De Nobele Donk in Ekeren. De bewoners en klanten gaven het beste van zichzelf om de vele lopers en wandelaars aan te moedigen. Een hapje en een drankje langs de route kon natuurlijk niet ontbreken. 

    Bekijk ook de filmpjes op de Facebookpagina

    Jouw werkplek hier in de kijker? Vertel ons over iets leuks, iets nieuws, iets moois dat eraan komt.
    Mail je tip!

    Naar de Facebookgroep voor collega's

    Naar onze posts op Instagram

    JOUW PERSONEELSVOORDEEL

    Shopdagen! Volgend weekend -20% in deze winkels ...

    Van vrijdag 20 tot zondag 22 september 2024 kan je in de winkels of webshops van Zeb, PointCarré en The Fashion Store profiteren van 20% korting op de nieuwe collectie. 

    • Zeb: trends en internationale topmerken onder één dak
    • PointCarré: betaalbare modemerken voor het hele gezin
    • The Fashion Store: unieke klantenservice en 80 topmerken
    Bekijk dit voordeel

    Hoe kan je van dit voordeel profiteren? 

    1. Ga naar de aanmeldpagina en vul je logingegevens in. Tik in het pop-up-scherm op 'accepteren'.

    2. Tik in de zoekbalk 'ZEB Shopdagen' voor de pagina met dit voordeel als je er niet automatisch belandt.

    3. Geneer een bon voor de winkels of een kortingcode voor de webshops, en veel shopplezier volgend weekend!

    OP DE KALENDER

    • 17-21 september
      Senior Summerland in Merksem
      film, familiebingo, live-muziek en de officiële opening van De Schakel-winkel
      woonzorgcentrum Sint Bartholomeus en dienstencentrum De Zeelbaan
    • woensdag 18 september
      1 jaar Tharros (jeugdzorg)
      welkomstwoord, rondleiding, hapje en drankje
      Kalmthoutsesteenweg 31A in Kapellen | 11 - 13 uur

    Organiseren jullie iets waar collega's van harte welkom zijn?
    Mail je tip!

    IN DE SCHAKEL: een leuk openingsfeest van De Schakel Cadix

    Een jaar geleden opende in Antwerpen het hypermoderne ziekenhuis ZAS Cadix de deuren, met op het gelijkvloers de Zorgboulevard. Een van de nieuwe winkels daar is de nieuwe 'flagshipstore' van onze zorgwinkel De Schakel. Met meer dan 300 m2 is deze winkel dubbel zo groot als de vorige op de Bredabaan in Merksem, en het gamma is meer dan vier keer uitgebreider. De Schakel Cadix zet in op een combinatie van zorgproducten (die je koopt omdat je die nodig hebt, zoals incontinentiemateriaal) en comfortproducten (die het leven comfortabeler maken, zoals relaxzetels, aangepast bestek, toiletverhogers, lampjes met sensor …). Binnen dat gamma zijn er producten in verschillende prijsklassen, voor ieders budget.
     
    Het gamma is overzichtelijk uitgestald en ingedeeld per thema. Bovendien is er in de winkel ruimte om iets uit te proberen. Even rondlopen met een nieuwe rollator? Een zorgbed of relaxzetel uittesten? Dat kan! Naast zorg- en comfortproducten biedt de Schakel Cadix ook diensten aan. Zo is er een bandagist die ter plaatse raadpleging houdt en het juiste product kan aanbevelen. Je kan er ook thuisdiensten (zoals thuisverpleging of poetshulp) regelen of een verblijf in een dagverzorgings- of woonzorgcentrum aanvragen.

    De winkel was al even geopend, maar een officieel openingsfeest vond dinsdag plaats. Met hapjes, drankjes, een wedstrijd én een live-uitzending van Radio Minerva.
     

    Vragen als medewerker?

    Problemen op de werkvloer?