Beste klanten
De inning van facturen via domiciliëring gebeurde in 2021 steeds de eerste week van de maand die volgde op de maand waarin u de factuur ontving. Daardoor gebeurde deze betaling steeds na de vervaldatum van die factuur.
Een concreet voorbeeld: de factuur voor november 2021 werd opgemaakt met factuurdatum 30/11/2021 en had als vervaldatum 31/12/2021. Deze factuur kwam ongeveer half december toe bij u. De inning via domiciliëring werd uitgevoerd op 7/1/2022 en dat is dus 7 dagen na de vervaldatum van deze factuur.
Om de verval- en betalingsdatum op elkaar af te stemmen, voerden we een correctie uit in de maand januari 2022.De facturen voor de maand december, met factuurdatum 31/12/2021 en vervaldatum 31/01/2022 werden dan ook geïnd via domiciliëring op 31/01/2022.
Hierdoor hebt u in de maand januari 2022 twee betalingen via domiciliëring aangeboden gekregen. Voor de factuur van de maand november gebeurde dit op 7/01/2022 en voor die van de maand december gebeurde dit op 31/01/2022.
Het betrof hier steeds de betaling van een vervallen factuur. Er werd en wordt nooit een factuur geïnd die nog niet opgemaakt en verstuurd is.
Vanaf nu zal de inning via domiciliëring steeds uitgevoerd worden op de laatste dag van de maand. De betaling loopt dan gelijk met de vervaldatum die op de factuur vermeld staat.
We willen onze oprechte excuses aanbieden voor het mogelijke ongemak dat deze verschuiving heeft veroorzaakt. We zijn er ons van bewust dat voorafgaande communicatie heel wat onduidelijkheid had kunnen vermijden.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Aarzel niet om ons te contacteren indien u nog vragen hebt.